Monday, May 28, 2012

SWITCH STATEMENT භාවිතා කරන හැටි...


අප විසින් දෙනු ලබන කෝන්දේසි දිගින් දිගටම පරික්ෂා කර බලා ඒවායේ සත්‍ය අසත්‍ය භාවය පදනම් කරගෙන වැඩසටහන ක්රියාත්මක කිරීම If,Else,Else If  භාවිතා කරලා කරන්න පුලුවන්.ඒත් කෝඩ්ංග්ස් ගොඩක් දිගට ලියන්න වෙනවා. ඒ නිසා තමයි අපි Switch Statement එක භාවිතා කරන්නෙ.මෙහිදි අපට තියෙන වාසිය වැඩසටහන ක්රියාත්මක වීමට ගත වන කාලය අඩු වීම.දැන් අපි බලමු කොහොමද  Switch Statement එකක් ලියන්නෙ කොහොමද කියලා.

switch
{
case"අගයක්";

Sunday, May 27, 2012

KMPlayer 3.2.0.19

KMP ප්ලයෙර් නවතම වෙළුම  නිකුත් වේ. මෙහි ඇති විශේෂත්ය වන්නේ සියලුම වර්ගයේ format වලින් ඇති videos අවරණය වන පරිදි සකසා තිබීමය.එනම් VCD, DVD, AVI, MKV, Ogg Theora, OGM, 3GP, MPEG-1/2/4, WMV, RealMedia, and QuickTime  යනාදී සියලුම වර්ගයේ format ආවරණය වේ.
2008 දෙසැම්බර් මාසයේ kmp player ය පැන්ඩෝරා සමගම විසින් මිලදී ගැනීමත් සමග මෙය freeware වර්ගයේ software එකක් ලෙස නම් කෙරුණි.නිකන් දෙනවනම් දෙමල පත්තරෙත් වටිනවනේ නේද?මොනවා උනත් KMP ප්ලයෙර් එකනම් වටිනවා.ඔයාලත් අරන් බලන්න පහලින් ලින්ක් එක දාන්නම්.......
මෙතනින් ගන්න

මොනවද මේ ASCII code...?????

ASCII Code යොදාගෙන වැඩසටහන් සකස් කරන හැටි කියලා දුන්නට Key Board එකේ ඔක්කොම යතුරැ වලට ASCII Code දුන්නෙ නෑනෙ නේදKey Board එකේ ඔක්කොම යතුරැ වලට අදාල ASCII Code ටිකASCII Code යොදාගෙනart හොදට පුලුවන් අයට පුලුවන් ඉතින් අපට බැරි උනාටASCII Code ටික...වැඩි කතා ඕනේ නෑ පහල ඇති ..හිතන්න පුලුවන්ද පෝස්ට් එකට දාලා තියෙන පිංතූරේ ඇදලා තියෙන්නේ කොහොමද කියලා ඒක කරලා තියෙන්නේ ?බයවෙන්න දෙයක් නෑ අද ගෙනාවේ





     ASCII CODE එක     යතුර

     0                          NUL  යතුර
     9                          TAB යතුර
    16                         DLE යතුර
    27                         ESC යතුර
    32                         space යතුර
    33                         !  යතුර 

    34                         "  යතුර

    35                         #  යතුර

    36                         $  යතුර

    37                         %  යතුර

    38                         &  යතුර

    39                         '  යතුර

    40                         (  යතුර 

    41                         )  යතුර

    42                         *  යතුර

    43                         +  යතුර

    44                         ,  යතුර

    45                         -  යතුර

    46                         .  යතුර

    47                         /  යතුර

    65 සිට 90 දක්වා    capital අකුරු
    97 සිට 122 දක්වා  simple අකුරු
   123                        { යතුර 
   124                         | යතුර 
   125                         } යතුර 
   126                         ~ යතුර 
   127                         යතුර



 



 

Saturday, May 26, 2012

ASCII Code යොදා වැඩසටහන් සැකසීම...

යතුරැ පුවරැවේ ඇති සෑම යතුරක්ම ASCII(American Standard Code for Information Interchange)ලෙස හදුන්වන අංක මගින් හදුනා ගත හැකියි.අප භාවිතා කරන යතුරැ පුවරැවේ සෑම යතුරක් සදහාම බයිට් එකක ඉඩක් ලැබෙන ආකාරයටයි හදලා තියෙන්නෙ.බයිට් එකක් සදහා අයත් වන්නේ 0 සිට 255 දක්වා වු දහයේ සංඛ්‍යා විතරයි.ඒ නිසා යතුරැ පුවරැවේ සෑම යතුරක්ම 0 සිට 255 දක්වා  වු දහයේ සංඛ්‍යාවක් නියෝජනය කරයි.උදාහරණයක් විදියට කැපිටල් A අකුර සදහා ASCII කෝඩ් එක වෙන්නේ අංක 65ය. ඉන් ඉදිරියට පිලිවෙලින් ඉතිරි කැපිටල් අකුරැ නියෝජනය කරයි.

Key Board Events භාවිතා කිරීම.


අද ඔයාලට කියලා දෙන්නේ සී ෂාප් වැඩසටහන් වලදී ඒවා පාලනය කරන  Events ගැන.අපි මෙතෙක් කථා කල වැඩසටහන් සියල්ලෙම අපි වැඩ සටහන් ලිව්වේ click Event එකේ.මීට අමතරව අපට වැඩසටහන් ලිවීමේදී මවුස් බට්න් එක අත හැරීමේදි,යමක් මතට මවුස් පොයින්ටරය ගෙන යාමේදි,මවුසය සෙලවිමේදි මෙන්ම කී බෝඩ් එක භාවිත වෙන කාර්යන් වලදි එම කාර්ය විස්තර වෙන පණිවිඩයක් මෙහෙයුම් පද්ධතියෙන් නිකුත් කෙරෙනවා.ඉතින් අපි අද බලමු මේ key board events මොනවද කියලා.
සී ෂාප් වැඩසටහන් වලදී key Press, key Down, key Up ලෙස Events තුනක් භාවිතා වෙනවා.key Press Events එක ක්රියාත්මත වන්නේ යතුරැ පුවරැවේ යතුරක් තද කර ගෙන සිටින විටයි.key Down Events  එක ක්රියාත්මත වන්නේ යතුරැ පුවරැවේ යතුරක් තද කල විටයි. key Up Events එක ක්රියාත්මත වන්නේ යතුරැ පුවරැවේ යතුරක් තද කර නැවතත් නිදහස් කල විටයි.